תוכן עניינים

בעלי עסקים רבים יוצרים לעסק שלהם לוגו על פי מה שהם חושבים שהכי מתאים לעסק שלהם או שהם בוחרים בפרילנסר או נציג מחברת העיצוב שיעזרו להם בתהליך עיצוב לוגו.

הלוגו נראה להם יפה מאוד אך בפועל הלוגו לא משדר את התכונות האמיתיות והערכים של העסק שלהם.

אחד מהמאפיינים החשובים ביותר בלוגו ובכללי במיתוג של העסק שלכם הוא הצבעים של המותג, כל צבע משדר רגשות אחרים והמותגים הגדולים בחרו את הצבעים שלהם בקפידה.

כדי שתוכלו לבחור צבעים המתאימים לאופי העסק שלכם, להלן פירוט על צבעים של לוגואים ודוגמאות:

צהוב

צהוב מסמל: אופטימיות, חום, בהירות
חברות לדוגמא: UPS,IMDB, בסט ביי, שברולט, מקדנולדס

חברות המספקות מידע, שרוצות שתרגישו בבית ורוצות לספק אופטימיות ללקוחותיהם השתמשו בצבע זה.

כתום

כתום מסמל: חברותיות, ביטחון, שמחה
חברות לדוגמא: אמזון, ניקולודיאון, פנטה, פיירפוקס

חברות המספקות לצרכנים שלהם שמחה וכיף (כמו למשל פנטה וניקולודיאון) יבחרו בצבע הכתום, בנוסף אמזון מספקת ביטחון בעזרת כך שיש ברשותה את כל המוצרים שהלקוח יחפש ולכן בחרה בצבע הכתום.

אדום

אדום מסמל: התלהבות, צעירות, הדגשה
חברות לדוגמא: קוקה קולה, נינטנדו, טויוטה, וירג׳ין תעופה, יוטיוב

מותגים שרוצים לבלוט או להדגיש את האופי ״הצעיר״ של החברה יבחרו בדרך כלל בצבע האדום, קוקה קולה היא דוגמא מעולה להדגשת הצעירות וההתלהבות של המותג.

סגול

סגול מסמל: יצירתיות, חוכמה, דימיון
חברות לדוגמא: יאהוו, טי מובייל, odeo

סגול מסמל יותר רצינות למותגים של חדשות ומידע, יאהו היא דוגמא מעולה לחברה שמשתמשת בצבע בגלל שהוא מבטא חוכמה ויצירתיות.

כחול

כחול מסמל: נאמנות, חוזקה, אמינות
חברות לדוגמא: נאסא, דלל, פייסבוק, IBM, וולמארט

חברות טכנולוגיה חזקות בוחרות בצבע הכחול כצבע שלהן, נראה שכחול הוא הצבע הנפוץ ביותר בין המותגים הגדולים בעולם בגלל הקשר שלו לחוזקה.

ירוק

ירוק מסמל: שלווה, צמיחה, בריאות
חברות לדוגמא: אנדרואיד, סטארבאקס, הולידיי אין, ספוטיפיי

ירוק מסמל בריאות כמובן ולכן הרבה חברות שעוסקות בתחום הבריאות בוחרות בצבע, בנוסף חברות בוחרות בו כדי לשדר שלווה (קונוטציה לטבע).

לבן/אפור/שחור

הצבעים מסמלים: איזון, טבעיות, רוגע
חברות לדוגמא: אפל, מרצדס, ויקיפדיה, נייקי

הצבעים ״הפשוטים״ הללו משדרים משהו נקי משהו מאוזן, לא צועק ולא מתחבא – בדרך כלל חברות שבטוחות במוצרים שלהם בוחרות בצבעים הנ״ל.

שילוב צבעים רבים

שילוב צבעים מסמל: כיף, ילדותיות, אינטרנט
חברות לדוגמא: פלייסטיישן (של סוני), מיקרוסופט, גוגל, טויס אר אס

בדרך כלל חברות העוסקות בתחום האינטרנטי או פונות לילדים יבחרו בצבעים רבים כדי לעצב את הלוגו שלהם.

הצבע מייצג אתכם

לצבעים אכן יש השפעה פסיכולוגית על הצופים בהם, הצבעים משפיעים על הרגשות שלנו ולהשפעות האלה יש גם סיבות הגיונית (צהוב משמח בגלל השמש הזורחת וירוק מסמל רוגע בגלל הטבע).

לכן חשבו פעמיים לפני שאתם מפקידים את חיי המותג שלכם אצל אדם אחר שלא מתחשב בנתונים הללו, עשו חושבים עם עצמכם ופנו עם בקשות מדויקות גם לגבי צבעי הלוגו.

קחו את העסק שלכם לשלב הבא...

התקדמו לאחת מחבילות המיתוג שלנו ותהנו מלוגו חדש תוך 48 שעות